tirsdag 23. november 2010

Julekalender...


Pedagog som jeg er har vi aktivitetskalender her i huset:)
Hver dag i desember skal vi gjøre noe sammen. Det kan være å bake kakemenn, lage fuglemat, aketur, gå på biblioteket, lese julebok om kvelden, lage popcorn og se julefilm osv... Altså, masse kjekke ting, og mye av dette gjør man allerede, men ved å glede seg til å gjøre det sammen, setter man mer pris på det, og man får forventninger til det som skal skje når man kommer hjem fra jobb og barnehage!

Hver dag får lillegutt en lapp som henger på kalenderen der det står hva vi skal gjøre, og oppi lommen på kalenderen gjemmer det seg en nissesjokolade:)



Lappene skal jeg rulle og feste med sløyfebånd eller hyssing...
Noen dager er det en gave som følger med aktiviteten. F.eks når vi skal lese julefortelling, får han en julebok, og når vi skal bake kakemenn har mormoren hans kjøpt inn forkle og bakeutstyr! 
Gøy gøy!!
Jeg gleder meg masse:))


For at mor i huset skal kunne holde oversikten har jeg laget en månedsplan over når de forskjellige aktivitetene skal skje, da er det lettere å være forberedt.

Så her er det bare å begynne å rulle på lapper;)
Tuddelidu!!

4 kommentarer:

  1. så koselig:) virkelig en god ide!!!

    klem fra meg

    SvarSlett
  2. Så utrolig koselig:) HERLIG!

    SvarSlett
  3. Det var en flott julekalender! Her i huset blir det litt enklere i år! Til mitt forsvar var det ungene som tryglet om det! :-) Kjøpekalender funker også.....sånn av og til!

    Klem og nyt adventstiden!

    SvarSlett
  4. Koselig :)
    Jeg tenkte på den barianten også, men fallt bort ffra det igjen. Det ble ikke lett kombinert med turnusjobbingen min..

    SvarSlett