fredag 16. mars 2012

Strikking...

Etter å ha vært på besøk hos mammaen min igår fikk jeg så lyst å lære å strikke igjen. Har nok ikke strikket på sikkert 20 år, så det går i enkle kjøkkenkluter:) Denne begynte jeg på i går, og jammen syns jeg at jeg har kommet et stykke på vei!


Litt småfeil i begynnelsen, men hva gjør vel det, øvelse gjør mester, som mamma sa:)

Koselig å sitte å putle på med nå i ventetiden..

Legg opp 48 masker på pinne 3,5 eller 4. Strikk en rad rett, neste rad rett og vrang, og gjenta.

Fin fin fredag til deg som titter innom!!

3 kommentarer:

  1. Ser gøy ut å strikke. :) Blir nok noe flott av dette. :) -Husfruas Memoarer-

    SvarSlett
  2. Hei Hilde!
    Så bra at dy har begynt å strikke igjen! Jeg har også begynt å strikke i det siste, ble litt lei hekling og så fikk jeg lyst til å strikke noe til ungene. Det er jo så mye fint rundt om på bloggene! Pickles har mange fine og enkle oppskrifter, og så herlig å få alt materialet tilsendt.
    Lykke til videre med stikkingen. Akkurat som du, begynte jeg også på noe nytt i går, en genser i olivenfarge.
    Fin fredag til deg også.
    Klem :-)

    SvarSlett
  3. Så flink du er :) Jeg er heller ingen strikker...men klarte å strikke et lite teppe med bare rett ;) Må lære meg å hekle blomster til å ha på, så blir det sååå bra så :D
    Ha en god helg du også :)
    Klem Tove

    SvarSlett