tirsdag 7. desember 2010

Innekos...


Ute er det kaldt med snø både på bakken og i trærne, så i dag var kalenderaktiviteten å lage fuglemat til alle småfuglene! Desverre var ikke kameraet ladet, så det ble ingen bilder... Men fuglemat ble det:) Det ble laget av smeltet delfiafett, solsikkefrø, linfrø og hakkede mandler. Lillegutt hadde kusinen sin på besøk, så de koste seg! 

Vi helte fettet i et muffinsformbrett, og ungene fikk ta i de frøene de ville ha. Brettet ble satt ut på terassen og innen kort tid var alt stivnet. Vi tok i noen hyssing biter før de stivnet, til oppheng. Denne aktiviteten kommer jeg nok til å gjøre igjen. Så får vi se da, om småfuglene finner veien til terassen vår der fuglematen nå henger:)


I helgen var det deilig solskinn, nytt rom 123 og ryddet hus. Nå er det mørkt ute, kaldt, men fyr på peisen, og rotete hus...

Nei, jeg får vel ta fatt på litt husarbeid, og få oversikt over julegavene. Fredag har jeg FRI, så da skal det handles!!

 
(Dette lyshuset er etter nin kjære bestefar)

Kos dere alle mann, og nyt adventstiden!

3 kommentarer:

  1. En hyggelig aktivitet å få i adventskalenderen! Kan tenke meg dere koste dere!

    Klem fra Elisabeth.

    SvarSlett
  2. Den fuglemat ide`en din tror jeg nok blir lånt av 4 i en liten leilighet :)

    SvarSlett
  3. åååhh det er så fint det lille telys huset:-) når jeg så bildet, kom jeg på at jeg hadde et helt likens på rommet mitt som barn. Koselige minner:-)

    SvarSlett